Deel 2 - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Ingrid Kerkhoff - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Ingrid Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Vanaf muizenberg gaat het richting arniston. Aldaar hebben we een heerlijk hotel aan zee. Maar zover is het nog niet.  Eerst een reis van een paar uur. Weer de behandeling bij muizenberg twee keer over! We kunnen die dromen. Maar daarna goed op weg langs heel veel duinen en een ontzettend groot township. De naam zoek ik er later wel even bij. Niet normaal zoveel hutjes, elektriciteits palen en mensen. Hier moet je niet verdwalen! Onderweg stoppen we bij een farmstal. Wat een heerlijke winkel annex café annex van alles.  Kleren, kachels, ovens van gietijzer, serviesgoed en voedsel. Je kunt zo gek niet verzinnen of ze verkochten het. Brood en vetkoek met jam gegeten en weer verder. Onder de indruk waren ze ook van onze gepersonaliseerde pinpas. Via bredasdorp na een paar uur aangekomen in arniston. Heerlijk bekend en direct naar ons hotel gereden. Maar een keer geweest met goede herinneringen. Na het terrasje naar het zwembad gegaan om daar in die rotwind ff te bakken. Alles waait om een na een half uur hebben we hebben het wel gehad.  En gaan naar romansbeach. In het witte zand lekker struinen en op zoek naar de grot die natuurlijk niet begaanbaar was vanwege hoog tij. May pech be with us.  Hierna lekker relaxen in onze hotelkamer waar ook voor badjassen is gezorgd. Roomservice wordt het! Geen zin meer in een restaurant.
Na het ontbijt de volgende ochtend gaan we onze reis vervolgen naar malgas oftewel malagas. Dat laatste hebben ze veranderd in malgas omdat de post voor hun naar malaga in spanje ging. Nou die weg was me wat. Bijna twee uur over ongeasfalteerde weg. En stenen en stof. Onze hyundai heeft het gehouden maar spannend was het wel.  Voor het pontje in malgas stond ons geweldige hotel.  Het zwembad proberen we niet meer. Het is niet voor niets dat er niemand in ligt.  Je kiezen sprongen er spontaan uit. Zo koud. Maar erbij liggen is wel lekker ontspannend. Daarna een wandelingetje gemaakt en toen aan het 5-gangen diner. Yam.

Hup, weer vroeg naar bed. Onze energie en vooral die van wylly is nog niet optimaal. Ik trek alweer aardig bij.
Om half negen gaat de wekker en gaan we onze spullen weer inpakken. Die ikea- reispaketjes zijn echt ideaal. Ontbijten en op naar knysna, onze volgende stop. Met het pontje de bree rivier over. Dat pontje wordt door twee mannen over de rivier getrokken in die hitte. Na een dankwoord in het xkhosa werd mama ook bedankt en heb ik weer vrienden gemaakt haha.  Weer die knettergekke weg over naar de n2. Wat is en snelweg af en toe toch heerlijk. We stoppen bij ern padstal voor koffie en alweer is de eigenaresse en super ambassadeur voor haar streek. We krijgen van allerlei tips en moeten vooral ook in haar gastenboek schrijven. En idd haar gasten komen echt overal vandaan.  Ik zag Israël, californie, Duitsland, Zwitserland en natuurlijk nederland.
Door naar rheenendal, naar onze selfsorg. En plaatje! Een aapje kwam ons, de nieuwe gasten, bezoeken.  Boodschappen doen voor ontbijt en avondmaal, de braai. Ook het hebben ze weber en wylly toont zich weer een echte man. Vlees en vuur. En het was lekker. Geen gordijnen en om kwart voor zes dus de zonsopgang gezien. Maar of ik dat nu zo leuk vond....

Helaas geen olifanten tegen gekomen tijdens onze wandeling naar de waterval van knysna. Wel heerlijk gelopen en gepicknickt. Daarna zwembadje en naar Brenton om beach waar de zee en de rotsen weer adembenemend waren en toen naar ons huisje boven op de berg.
Laatste avond braaien op de veranda. T- bone steak! Wachten tot de ontzettend mooie sterrenhemel weer verschijnt en hop weer naar bed. 6 uur wakker! Toch uitgehouden tot de wekker gaat en bammetjes in de broodrooster gegaan, eitje gekookt en jus doorgang. Eenvoudig doch heerlijk.

Op naar storms riviermond. En wandeling met heel veel trappen naar de hangbrug over de rivier tussen bergwanden. Wederom prachtige plaatjes.  Koffie in de strandtent en op naar de volgende brug en lunch. Bloedheet is het vandaag.  41 graden.  En wij weer tijdens het heetst van de dag aan het lopen.

• 03 Maart 2017 - 17:51

Jolanda:

Leuk om jullie verslag weer te lezen. Geniet nog lekker van jullie vakantie.

• 08 Maart 2017 - 14:47

Ma:

ontzettend leuk die verslagen leuk om te lezen wat je meemaakt