Deel 1 - Reisverslag uit Cape Winelands, Zuid-Afrika van Ingrid Kerkhoff - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Cape Winelands, Zuid-Afrika van Ingrid Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Deel 1

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

24 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Cape Winelands

Mijn eerste post! De dagen vliegen nu al. De vlucht op de 20e verliep na een kleine vertraging voorspoedig. Anekdote: het weer in Schiphol was slecht..... nu.... dat is verholpen. Maar voordat we dat merkten werden we in kaapstad opgevangen door een mijnheer met een bordje met onze naam erop. Na vier keer voor de gein zoeken (voor het werk) langs die rijen was het nu dan toch zover. In de taxi en hup naar leeuwenvoet cloud 9 hotel. Een super hippe tent met dito mensen (op ons 50+ers na dan). Een jacuzzi, twee ijskoude zwembaden met uitzicht op de tafelberg en een rooftopbar.

Vreemd ontbijt.  Koud was er alleen een croissantjes, met of zonder chocola, vers fruit en cereals. En eitjes moest je apart bestellen: de hot breakfast. Een paar woordjes xkhosa en de portier bleef onze fan de dagen die we er  waren.
De eerste dag district six museum gedaan, het kasteel de goede hoop en de green market.
Vanaf die kant konden we niet makkelijk via de company gardens lopen dus ontzettend afgezien. Ik was he-le-maal kapot en heb die nacht geen storm gehoord.
De volgende dag naar de tafelberg, althans dat was het plan. Niet dus. De  rij was echt niet leuk meer en ja Wyl had een afspraak met de tandarts.  Dus met de hop-on-hop-off bus terug naar kaapstad. Ook weer meegemaakt haha. Deskundige grapjas was die dentist.
'S avonds naar het waterfront gelopen en daar gegeten. Gaan we de laatste dagen nog eens doen maar dan overdag.

Donderdag de auto opgehaald bij avis op strand street. Deze naam is uit de geschiedenis en markeerde de scheiding aldaar tussen de zee en het strand. Nu staan er  overal wolkenkrabbers.  Je kunt het je niet meer  voorstellen.
Links it should be.  Ff wennen en dat in het centrum van kaapstad en verkeerd rijden. Maar omdat ik, ingrid, daar de weg ken had ik dat weer snel op orde. Hoppa... naar kaap de goede hoop en naar de pinguins. Tussendoor in een township geraakt. Vond wyl behoorlijk indrukwekkend en naar.  Gekeerd en de goede weg gepakt.  Weer veel gelopen en uiteindelijk terug gegaan en de auto gepakt naar hét bord! Onderweg troepen bavianen ontmoet. Ook de pinguins in hun natuurlijke habitat gezien. Super leuk. Toen dachten we even snel naar muizenberg te gaan. Half uur vanaf simons town. Dachten we. Twee uur over gedaan!!!! 5 keer een brug op en neer voordat we onze guesthouse hadden gevonden. Pffff.  Maar dat was het waard. Wat een aardige mensen en mooie lokasie. Heerlijk gegeten bij tigers milk en de dag erna een heerlijk ontbijt genuttigd. Zoals het verwende nest verwachtte. Toast, eieren, bacon, vers fruit, yoghurt etc. Plesier!!

Tot zover.

• 27 Februari 2017 - 08:19

Wilma:

Hoi allebei, zo te lezen hebben jullie al voor een hele vakantie meegemaakt! Tandarts ??. lijkt me wel een hele uitdaging daar :). Ben wel een beetje jaloers om die bavianen en pinguïns .... Wens jullie nog veel meer mooie dingen!

• 27 Februari 2017 - 19:50

Marike:

Stoer om zo zelf op reis te gaan !!! Veel plezier verder samen.