Vrijdag - Reisverslag uit Robertson, Zuid-Afrika van Ingrid Kerkhoff - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Robertson, Zuid-Afrika van Ingrid Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Robertson

Hallo allemaal,

Vanwege het gebrek aan WiFi-verbinding nu pas een bericht. Na een twaalfurige reis in een mooi KLM vliegtuig. Het duurde minder dan twaalf uur. Zou dat liggen aan het feit dat de piloten en stewardessen ook de halve finale wilden zien?? Want ook uit uitstappen ging hartstikke snel dit keer.

De mannen trakteerden mij op een toeristische route vanaf Kaapstad. Geweldig was dat. Wel weer drie uur gereden, maar he, wil je baboons ofwel bavianen zien dan lukt dat. Zitten gewoon langs de weg. En nee, ik keek niet in de spiegel.

Het hotel is amazing. Alles in een soort van african art deco. Helemaal doorgevoerd tot in de slaapkamer. Ziet er fantastisch uit allemaal. De zon scheen en we hebben buiten op het terras gelunched.

En ja, dan komt toch het eerste werkmoment; de ontvangst in het gemeentehuis in Ashton. Presentatie van Celeste Matthys gehad. Is toch weer even wennen dat Engels met een Afrikaans accent. Aardige mensen zijn het en ze maken dat je je op je gemak voelt. En nieuwsgierig wat we elkaar kunnen bieden op het gebied van economische ontwikkeling.

Voor het eten mijn presentatie voorbereid en een powerpoint gemaakt. Just get it over with.
Lekker gegeten in het hotel. Cape fish als starter en boboti as main course.

En toen weer op mijn kamer..... Oeps.... 10 graden.... Echt koud. De badkamer was zelfs onder nul. De airco geeft ook warmte, maar even niet bij mij. Chris moest eraan te pas komen om dat ding te laten werken. En toen op naar de 23 graden. Super onderkoeld onder de dekens gekropen, koude neus, maar redelijk goed geslapen.

Na het ontbijt om negen uur vertrokken naar Ashton voor presentaties van hun Led programm en de vragen die zij hebben voor ons. Ook mijn presentatie gehouden. Na een zeer trage start in het Engels ging het beter en werd het een interessante discussie.

En na een vraag van een van de officials of wij wilden vliegen zeiden wij natuurlijk geen nee. Absolutely awsome. Over Montagu gevlogen. Wat een kans!

Enneh.... Foto's volgen

  • 11 Juli 2014 - 20:38

    Christa:

    Wat een geweldige ervaring. Heel veel succes en geniet ze van het mooie Zuid-Afrika, groet Christa

  • 14 Juli 2014 - 09:56

    Marike:

    Ja, geweldig leuk om te lezen. En aan Engels, zul je inmiddels wel gewend zijn., groeten, Marike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Het is begonnen met werk in de munisipaliteit Langeberg voor LED. Dat was gaf en het heeft me veel gebracht. Zeker ook mijn liefde (drama) voor het land. Vier keer voor werk en nu drie weken met mijn man. Ik kijk er naar uit en het is begonnen.... onder de oude naam heb ik onze reis ook ondergebracht.

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6075

Voorgaande reizen:

20 Februari 2017 - 13 Maart 2017

Nu op vakantie met Wyl in SA

14 November 2015 - 20 November 2015

4e reis naar collega's in Langeberg! zin in

07 Maart 2015 - 14 Maart 2015

Werken in en om Langeberg 3e reis

23 November 2014 - 01 December 2014

werken in-en-om Langeberg, deel 2

08 Juli 2014 - 18 Juli 2014

Werken in en om Langeberg Zuid Afrika

Landen bezocht: